SEO-ს (ვებსაიტის საძიებო სისტემებში ოპტიმიზაციას) ორი ძირითადი მხარე აქვს, On-Page და Off-Page. ორივე თანაბარ ყურადღებას მოითხოვს და მათ შორის ბალანსის დაცვა აუცილებელია. რაც შეეხება იმას, თუ რისგან შედგება ისინი ცალ-ცალკე:
ავტორი: ზურა თეგერაშვილი
გამოქვეყნდა
22.04.2025
წაკითხვის დრო
0 წუთის საკითხავი
SEO-ს (ვებსაიტის საძიებო სისტემებში ოპტიმიზაციას) ორი ძირითადი მხარე აქვს, On-Page და Off-Page. ორივე თანაბარ ყურადღებას მოითხოვს და მათ შორის ბალანსის დაცვა აუცილებელია. რაც შეეხება იმას, თუ რისგან შედგება ისინი ცალ-ცალკე:
on-page SEO ანუ შიდა ოპტიმიზაცია, ესაა ყველაფერი, რაც უშუალოდ თქვენს ვებსაიტზე ხდება და რაც მოიცავს:
off-page SEO ანუ გარე ოპტიმიზაცია, ესაა ოპტიმიზაცია, რომელიც ვებსაიტის გარეთ ხდება და გუგლის თვალში უმნიშნელოვანეს როლს ასრულებს. ზოგადად, საძიებო სისტემებისთვის ლინკებს ერთგვარი რეკომენდაციის როლი აქვს. სწორედ ეს “რეკომენდაციები” განსაზღვრავს კონკურენტებთან მიმართებაში, რომელ პოზიციაზე დააყენებს გუგლი თქვენს სასიტს, როდესაც მომხმხარებელს ძიების შედეგებს შესთავაზებს.
SEO-ს გარე ოპტიმიზაცია მოიცავს:
მნიშვნელოვანია იცოდეთ, რომ გუგლის თვალში ყველა ლინკი ერთნაირად არ ფასობს! სტატიის შიგნით ჩასმული ლინკი უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე სადმე კომენტარებში დადებული. ბევრი საიტი უბრალოდ თიშავს ფუნქციას, რომელიც გუგლს კომენტარებში დაწერილ ლინკზე წვდომას აძლევს. უფრო სწორად კი, რეკომენდაციას გასცემს საძიებო სისტემის მიმართ, აღნიშნული ლინკს SEO-სთვის უმნიშვნელო ყურადღება დაუთმოს. გუგლი ასეთ, ე.წ. no-follow ლინკებს არ ითვალიწინებს. ამიტომ ყოველთვის do-follow ლინკებზე უნდა გაამახვილოთ ყურადღება. სწორედ ესაა საძიებო სისტემაში უფრო მაღლა ასვლის და თქვენთვის პრიორიტეტის მონიჭების ერთ-ერთი გასაღები.
ამ ყველაფერთან ერთად, უნდა აღინიშნოს ტექნიკური SEO-ს მნიშნელობა და არსი. ტექნიკური SEO არის ვებ-გვერდის ოპტიმიზაციის პროცესი, რომელიც ვებ-გვერდის ტექნიკური ასპექტების გაუმჯობესებას ისახავს მიზნად, რათა ის უფრო ადვილად ხელმისაწვდომი და გასაგები იყოს საძიებო სისტემებისთვის.
ეს მოიცავს შემდეგს:
ტექნიკური SEO – საძიებო სისტემაში წარმატების მიღწევის ერთ-ერთი ძირითადი ფაქტორია.
შეჯამებისთვის უნდა ითქვას, რომ ვებსაიტის SEO ოპტიმიზაცია, არა მხოლოდ ორგანულ ვიზიტორებს მოიზიდავს, არამედ უფრო ეკონომიურიცაა, ვიდრე მუდმივი ძვირადღირებული რეკლამები. შიდა და გარე ოპტიმიზაციის ბალანსი კი გადამწყვეტია საძიებო სისტემების პირველ გვერდზე მოსახვედრად.
გახსოვდეთ: ვებსაიტი SEO-ს გარეშე, ეს იგივეა, რაც საუკეთესო მაღაზია უდაბნოში გახსნათ, იქ – სადაც ქარიც ვერ მოგაგნებთ.
თუ თქვენც გსურთ ვებ-საიტის საძიებო სისტემებისთვის ოპტიმიზაცია და SEO-ს სტრატეგიის შემუშავება – მოგვწერეთ ან დაგვირეკეთ 📞 032 47 07 70